Neked senki nem mondta, hogy az élet ilyen kacifántos lesz a húszas éveidben? Akkor majd én...

Életkezdési Válság

Életkezdési Válság

Karantén szépségápolás 101

Avagy üssük el arcápolással az unalmas órákat

2020. április 02. - reginaszentgroti

A szépségápolás az a luxus, amit sajnos nem sokan engedhetünk meg magunknak a mindennapok során. Őszinte leszek, mivel én abban a szellemben nevelkedtem, hogy a legfontosabb, amit tehetsz a bőrödért, hogy sok vizet iszol ( ami egyébként igaz, tényleg ez az egyik alap) és ezzel le is van rendezve az egész, sosem fektettem bele sok energiát.

Egészen tavalyig volt ez így, amikor is rájöttem, lehet, hogy sok szerencsés ember van, akinek ennyi tényleg elég a ragyogó bőrhöz, de sajnos én nem esem ebbe a kategóriába. Nem csak azért, mert az egyik legnehezebben kezelhető bőrtípussal rendelkezem, - kombinált- hanem sok egészségügyi ok is állt a háttérben nálam. Illetve nem kezeltem megfelelően a problémát, össze vissza használtam mindent és gyakran váltogattam a termékeimet. 

Ez egy fontos lecke, és bárki mondhat akármit, ez egy olyan dolog, amit mindenkinek saját magának kell kitapasztalnia, hogy mi működik a bőrén és mi nem. Eleve, ez attól is függ, hogy függ, hogy milyen típusú a bőrünk, illetve az idő is fontos tényező, ha arcápolásról van szó. Ez egy hosszabb folyamat, hiszen ahhoz, hogy lássuk melyik termék válik be, kellhet 6-8 hét is. És ez egy fontos dolog, hogy nem szabad össze-vissza kísérletezni, mert a bőröd egyszer csak megsértődik, és újból üdvözölheted a szexi kis pattanásokat.

 

 

Okosan kell csinálni. Bár a legtöbben abban a tévhitben élnek, hogy a pattanásos korszak elmúlik tini éveink végeztével, ez nem feltétlen igaz. A problémás bőr korszaka eltarthat egészen 24 éves korunkig, sőt ha valami egészségügyi vagy lelki probléma húzódik a háttérben, tovább is.

Ezért fontos, hogy az alapvető reggeli-esti rutinunk mellé beépítsünk különböző szérumokat pakolásokat a harcba!

 

 

 

Akinek problémás a bőre ajánlott 3-4 naponta beiktatni egy-egy ilyen fél órás pakolást. Ami egy tökéletes program lehet ebben a mostani időszakban arra, hogy lenyugodjunk és a belső békénkre fókuszáljunk egy kicsit. Én általában össze kapcsolom ezeket a rutinokat egy fürdőzéses, olvasós programmal, így kialakítva a tuti rituálét magamnak.

Tipp: Ha teljes ellazulásra vágysz, rakj be lazulós zenéket, olts meg pár gyertyát és próbáld meg kikapcsolni az agyad arra a kis időre. Erre nem szabad rástresszelni, ha egy gondolat mégis befészkeli magad az agyadba, csak fogadd el, aztán próbáld meg elengedni.

Szóval, hogyan kezdjünk hozzá?

Először is, egy pakolásnak csak akkor van értelme, ha teljesen megtisztított arcbőrre visszük fel.

A termékek, amiket én minden nap használok:

The Body Shop Seaweed Cleanser

The Body shop Tea Tree Oil Toner

Nekem ezek beváltak, és szépen rendbe hozták a bőrömet. Ezután jöhetnek a pakolások, én három különböző típusút szoktam váltogatni, amiből maximum kettőt alkalmazok egy héten.

Az egyik a peeling, amihez a The Ordinary Peeling Solution szérumát használom. Ez nagyon hasznos kis termék, főleg a pattanásos bőr ellen. Finoman hámlaszt, ezáltal a miteszereket, és apró pattanásokat könnyen eltünteti, plusz elvileg a hámlasztásnak nagy szerepe van az öregedés lassításában, ami sosem jön rosszul. Illetve, amit imádok ebben a márkában, hogy megfizethető, nem kerül csilliárd forintba, mégis szuper eredményeket lehet vele elérni.

A másik pakolásom, az egy mudmask (nem tudom, hogy hívják magyarul sajnos). Ebből nincsen egy preferált márkám, általában utána olvasok melyik a legjobb, és én is azt próbálom ki. Nekem különösen fontos, hogy vegán legyen, és a lehető legtermészetesebb, legtáplálóbb alapanyagokból készüljön, ne pedig csupa kemikáliából készüljön.

Végül pedig, amikor szép tiszta az arcom, és igazából csak az élmény miatt kenek fel valamit, akkor általában leszaladok a drogériába, és egyszer használatos maszkokat veszek. Itt sem ragaszkodom semmihez az egyetlen amire figyelek, hogy veszek külön a szememre és külön az arcomra is egy maszkot.

Nekem fontos, hogy ne menjen rá az összes pénzem az arcápolási rutinomra, viszont valamiért sosem szerettem a házi arcpakolásokat. Nem csak azért, mert sokkal kevésbé voltak hatásosak, mint a boltiak, de ha már rászánom magam a kikapcsolódásra nem szeretnék a konyhába ügyködni ezen.

Ti mit gondoltok a szépségrutinokról? Nektek mi vált be? Írjátok le nekem kommentbe, hátha tanulok valami újat én is :) 

Ne felejtsétek, ha tetszett a cikk lájkoljátok Facebookon, vagy osszátok meg! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reginaszentgroti.blog.hu/api/trackback/id/tr3015584292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása