Neked senki nem mondta, hogy az élet ilyen kacifántos lesz a húszas éveidben? Akkor majd én...

Életkezdési Válság

Életkezdési Válság

3+1 nem mindennapi program New York-ban

2020. június 06. - reginaszentgroti

New York az egyik kedvenc városom a világon! Akár több oldalt is tudnék róla írni, ám mivel már annyira sok információ, kép, élménybeszámoló van róla a neten, úgy döntöttem más oldalról kellene meg fognom a dolgot.

 

74224156_760778354358758_8064163297127038976_n_optimized.jpg

Szóval, arra gondoltam, hogy elmesélem nektek a három legkülönlegesebb programot, amit a nagy almában csináltunk, a nagyjából egy hetes ott tartózkodásunk során.  Na jó, igazából 3+1 lesz, de az utolsó programajánlóm az olyan, amit sajnos mi figyelmetlenségből kihagytunk, viszont szerintem hatalmas élmény lehet!

Egy New York-i nyaralásból rengeteg mindent ki lehet hozni, hiszen temérdek lehetőség közül válogathatunk, egyedül a költségvetésünk tud határt szabni. Tudni kell, hogy ez a város valóban nem olcsó, azonban, ha ügyesen gazdálkodik az ember, ki lehet hozni egy normális nyaralás árából is, úgy, hogy közben csomó mindent csináltunk.

Számunkra nem ez volt a cél, és valószínűleg a programok, amiket most el fogok mesélni nektek, nem férnének bele egy „átlagos” nyaralás kereteibe. Viszont én úgy gondolkozom erről, hogy szívesen költök élményekre, ezerszer inkább, mint mondjuk tárgyakra. Mert, ami New Yorkból velem maradt az nem az érzés, hogy te jó ég, mennyit költöttünk, hanem az, hogy te jó ég, mennyi izgalommal lett gazdagabb az életem.

  1. Helikopterezés

Mindig is ki szerettem volna próbálni a helikopterezést. Valahogy izgalmasnak tűnt, nem mindennapinak. Aztán rátaláltunk New Yorkban a FlyNyon-ra, akik kínálnak nyitott ajtós helikopter utakat is. Ebből az ötletbe egyből beleszerettünk és azonnal eldöntöttük, hogy már pedig erre befizetünk.

Azonban, egy apró lábjegyzet, amikor helikopter útra megy az ember, mindig rétegesesen kell öltözni, főleg, hogyha nyitott ajtós géppel repülünk. Mert a szél, az egész út során keresztül kasul fog fújni a helikopteren, ami nem túl kellemes. Illetve, bár ezt igen nehéz megjósolni, de a lehető legjobb időjárási körülmények között lehet kihozni ebből a maximumot.

 
img_20191006_093733.jpg

Sajnos, mi egy elég szeles, hideg napot fogtunk ki, viszont annyira nem volt vészes az idő, hogy el kellett volna halasztanunk az utunkat. Persze, kissé csalódottak voltunk, mert nyilvánvalóan ezerszer jobb, ha napsütéses időben repül az ember. De hát ez van. Maga a helikopter út valóban csodálatos volt, közel repültünk a szabadság szoborhoz, megnéztük a Manhattan szigetet kicsit közelebbről, de az egész nagyon rövid volt, összvissz 15 perc, felszállással együtt. Az egyetlen, amiben csalódtam, és ezért nem ajánlanám, az maga a nyitott ajtós koncepció volt… Na most, a videókban, amiket néztünk, az embereknek egyszerre volt kilógatva a lábuk, több percen keresztül és baromi kényelmesnek tűnt. Ehelyett a valóságban csak felváltva lógathattuk ki a lábunkat, nem az egész időtartam alatt és egyáltalán nem volt kényelmes. A velem szemben lévő szék mellett például ott volt félig az ajtó( ez a pilóta ülés mögött volt, ami nyilván technikai dolog, de ezt valahogy nem mutatták a kis filmekben), szóval így a barátomnak alig ért ki a lába, ha pedig én ültem volna azon a helyen, akkor esélyem se lett volna. Ráadásul annyira nem buli, hogy bemondja a pilóta, hogy na akkor most egy percre kidughatod a lábad, mert nem tudsz belefeledkezni. Ráadásul ugye ott van a szél is.

Egyszóval, a helikopterezést nagyon ajánlom, de a nyitott ajtósra nem érdemes befizetni.

  1. Amerikai focimeccs

Na most, ezt a programot őszintén megmondom annyira nem vártam. Nem sok előzetes ismeretem volt a sportról, viszont a fiúk, akikkel voltam, mindenképpen el akartak menni oda, úgyhogy úgy voltam vele, miért ne?

Így engem lepett meg legjobban, mikor megérkeztünk az óriási stadion elé, hogy milyen gyorsasággal szippantott magába a meccset körülvevő hangulat. A parkoló, aminek a mérete is megérne egy misét, csordultig volt tömve tipikus böhöm méretű, amerikai kocsikkal. Emberek csoportokba szegődtek, vittek ki asztalokat, székeket, ott sütögettek, söröztek, a gyerekek dobálóztak a sorok között.  Rettenetesen érdekes volt kolbászolni közöttük és nézni őket, mert még ilyesmiben sosem volt részem előtte. Rádöbbeni, hogy itt kint, néhány családnak ezek a meccsek valóban részei a hétvégi életüknek, hogy a gyerekek ilyen pillanatokra fognak emlékezni, ha felnőnek. Kicsit szentimentálisan fogalmaztam meg, de a lényeg, hogy szerintem annyira vagány a kultúra, ami ezt a sportot körüllengi.

 

img_20191006_155105_optimized.jpgimg_20191006_143059_optimized.jpg

Mielőtt bementünk a stadionba, előtte le kellett adnunk majdnem minden cuccunkat, amit – teljesen ingyen- őriztek meg számunkra. Összvissz egy kis, átlátszó zacskóba vihettük be a legfontosabb dolgainkat. Ennél a bódénál találkoztunk nagyon kedves biztonsági emberekkel, akik boldogan csevegtek el velünk Puskásról, majd mondták, hogy mivel ez az első meccsünk, ne felejtsük el átvenni az emlék dossziénkat a portán.

Aztán beléptünk ebbe a tényleg gigantikus méretű épületbe, ahol rajtunk kívül még több ezer ember volt. Csak mire a helyünkre értünk az volt vagy húsz perc. Majdnem az egész stadion megtelt és én még életemben nem láttam ennyi embert egy helyen. Rögtön szemet szúrt, hogy itt nincsen külön vendég és hazai szektor elkülönítve, hanem mindenki elvegyülve ül egymással. És meglepett, hogy milyen kulturáltan tudnak még így is szurkolni. Persze, azért ment egymás hergelése oda-vissza, a csipkelődés az ellenfelek között, de mégis, az egész teljesen vállalható szinten belül tartották. Mondjuk minden részen volt legalább két biztonsági őr, akik rögtön rászóltak az emberre, ha valami nem tetszett nekik. Mielőtt elkezdődött a meccs, természetesen felcsendült az amerikai himnusz is. Az, ahogy ez a több ezer, együtt énekelte a himnuszt, legtöbben ráadásul büszkén is, egészen különleges érzés volt, a hideg futkosott a hátamon.

Szerintem akkor is érdemes egyszer az életben befizetni egy ilyen élményre, még ha különösebben nem is érdeklődsz maga a sport iránt.

  1. Madison Square Garden

Nem meglepő, hogy a harmadik programom is a sportokhoz fűződik, azért New York eléggé ott van ezen a téren. Sajnos a baseball meccset ki kellett hagynunk, de sebaj. Mi konkrétan kosár meccsen voltunk itt, de ezen kívül még a jéghoki mérkőzéseket is itt játsszák, vagy akinek másra fűlik a foga, akár egy koncertre is eljöhet. Sőt, ha jól tudom a New York pass-sel is be lehet menni egy túrára.

A kosárlabdáról sem volt rengeteg előzetes ismeretem, nagyjából tudtam, hogy mi a lényeg, de a szabályokat nem igazán ismertem. Viszont, ami már feltűnt a focinál is, hogy Amerikában, a show műsor része pontosan annyira fontos egy ilyen eseménynek, mint, maga a meccs.

dd4891a100019057c5b54167627f504d.jpg

És ez itt sem volt másként. Volt, hogy a központi kijelzőn ment valami vicces műsor, mindig bemutatják az aktuálisan jelen lévő sztárokat, de az egyik szünetben pólóágyúkkal lövelltek ki szuvenír pólókat random, a stadion minden pontján. Ez is hatalmas élmény volt!

+1 A szabadság szobor koronája

Ide mindenképpen fel akartam menni, de sajnos, mint az kiderült, nagyon csúnyán benéztük. Azt hittem, hogy benne van a pass-ben, de mint kiderül, ahhoz, hogy feljuss, minden esetben külön kell foglalni jegyet. Ráadásul hónapokkal előtte már be van telve az összes szabad időpont. Következő alkalommal semmiképpen sem hagyom ki!

 

Nektek mi volt a kedvenc programotok New Yorkban? Vagy, ha még sosem jártatok ott, mi az, amit mindenképpen csinálnátok ott? :)

 

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Az Életkezdési Válságot megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON !

Kövess be INSTÁN is!

A bejegyzés trackback címe:

https://reginaszentgroti.blog.hu/api/trackback/id/tr8215746076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekat 2020.06.07. 14:04:26

Hát nekem
1., a korona :)
2., a Roosevelt Island tram ('lanovka')
3., a Staten Island komp (ill. a Staten Island South Beach Walk)
4., a Cyclone hullámvasút Coney Island-en
de imádom úgy ahogy van, evészet a Grand Central Terminal alagsorában, ivászat a Bryant parkban, kódorgás a Central parkban, pastrami-szendvics a Katz-nál, vacsora egy régi hagyományos diner-ben, stb., stb.

a helikopterezést meg a Grand Canyon felett ejtettük meg. :)

zsocek 2020.06.07. 14:54:39

És mindez mikor történt? Mert a koronavírus miatt mostanában nem lehet beutazni az Egyesült Államokba, az amerikai futball bajnokság februárban véget ért (amúgy elég vicces több ezer emberről írni egy stadionban, ahol sok tízezer ember jön össze egy-egy meccsre), a MSG-ben aligha volt kosármeccs nézőkkel mostanában a járvány miatt. Szóval dátummal kicsit hitelesebb lett volna, így erősen emlékeztet egy átlagos New Yorki utikönyvre, a "must see" bekezdésnél. Bocs, csak mert elég sokat éltem ott.

reginaszentgroti 2020.06.07. 18:42:14

@zsocek: Szia! Nem látom, hogy a must see bekezdés és a dátum, hogyan korreál egymással. De csak, hogy minden kíváncsiságot kielégítsek, tavaly októberben jártam ott, most pedig nosztalgiáztam. :)
A sok ezer ember ember technikailag pedig nem pontatlan, hiszen a sok tízezer magában foglalja a sok ezret!
Nagyon szerencsés vagy, hogy éltél ott, irigyellek érte!

reginaszentgroti 2020.06.07. 18:44:24

@ekat: Szia!
A Grand Canyon felett helikopterezni rettenetesen különleges lehetett. Utólag már bánom, hogy mi ott nem tettük, de hosszú még az élet és remélem egynap megint elszek ilyen szerencsés! :)
És valóban Coney Island nekem is nagyon tetszett, okozott pár szívmegállós pillanatot! Imádtam!

kvadrillio 2020.06.07. 23:26:18

AHHA ! MINDENKI A KARANTÉNOSOKON AKARJA BEHOZNI A VESZTESÉGEIT ! HÁÁÁ...EZ NEM FOG MÖNNNI !!! :o)))

60 %-KAL NŐTTEK A STRANDÁRAK A BALATONNÁL !!!HÁÁÁÁÁ... NEM KÖLLLL STRANDA MENNI ! OCCT KÉSZ.
A Balatonon sorra nyitnak a strandok, de az időjárás egyelőre nem kedvez a pancsolni vágyóknak. A víz még nem melegedett fel, de az emberek egyre nehezebben viselik a bezártságot, a parton is egyre többen vannak. A tavalyihoz képest sok helyen nőtt a strandbelépő ára. A legdrágább belépőjegyet a csopaki strandra kell megváltani: egy felnőtt jegy 1600 Ft-ba kerül, ami a tavalyi jegyárnál 60%-kal több - számolt be róla az ATV Híradója.

Egy kis video · https://www.youtube.com/channel/UCVbB2UafP2iCT-YdSE0XpZw 2020.06.08. 15:46:25

@ekat: Tényleg, a Katz's, az nekem is megvolt (valahol sokkal jobbra számítottam, de így is jó emlék), és a Roosevelt Island Tram is vicces volt. A koronáról hónapokkal korábbi foglalás ellenére is lemaradtunk, legalábbis a 3 hónap nem volt elég hozzá, hogy legyenek még helyek :)
Helikopterezni meg sehol máshol se sikerült, viszont végigautóztam a történelmi 1-es úton Miamitól Key Westig, talán az volt a legextrább, de ezzel itt versenybe se szállhatok :) Tervben volt egy late night show felvétele New Yorkban, de végül csak virtuálisan sikerült Jimmy Fallonhoz benézni a Universal parkjában :D
süti beállítások módosítása